אנדומטריוזיס ורפואת כאב

צברתי ניסיון רב בטיפול ובחקר האנדומטריוזיס ובמרבית המקרים, עם התמדה בטיפול והענותך להנחיות התזונה והנחיות אחרות, מגיעה הקלה משמעותית בתופעות הקשות. צרי קשר טלפוני, 03-5105205, או השאירי פרטים ואחזור אליך לקביעת פגישה

הטיפול הסיני אשר מתבצע בקליניקה הינו יעיל מאוד בהפחתת הדלקתיות, בחיזוק יעילות מערכת החיסון ובהפחתת הכאב עד כדי העלמת הסימפטומים במקרים הקלים עד בינוניים. החוזק של הטיפול המשולב הינו בפיקוח הרפואי המלווה והבקרה הרפואית על מצב האישה המטופלת.

 

ישנם מצבים בהם נדרש תיזמון מדויק לשלבים טיפוליים מסוימים והסינרגיה בין המטפל והרופא המלווה חשובה להצלחת הטיפול. אנדומטריוזיס, הינה גדילה של רקמת רירית הרחם (אנדומטריום) על גבי רקמה אחרת בגוף האישה מחוץ לפנים הרחם. רקמה זו, הינה בעלת מבנה זהה לרקמת רירית הרחם ומגיבה לשינויים הורמונאליים בגוף האישה. בדומה לרירית הרחם, רקמה זו מגיבה לתהליכים הורמונליים, כגון גדילה והתעבות כתוצאה מהפרשת אסטרוגן והתפרקות ונשירה במועד הווסת. מאחר ורקמה זו עשויה להימצא על גבי מגוון רחב של רקמות כגון מעטפת השחלה, חלל הבטן, דופן המעי או שלפוחית השתן, הריאות ואפילו רקמת המח, תגובתה לשינויים ההורמונאליים בגוף האישה גורמת למגוון גדול של הפרעות וסימפטומים.

גורמי הבעיה: גורמי הבעיה אינם ברורים בוודאות. ככל הנראה מדובר במכלול של גורמים ביניהם, זרימה רטרוגרדית (בכיוון ההפוך) של הווסת – זרימת אחורנית של דימום המכיל את רקמת האנדומטריום, דרך החצוצרות, אל עבר השחלה וחלל הבטן. בעיה זו בשילוב חולשת המערכת החיסונית, מאפשרת לרירית הרחם להיקלט על גבי רקמה אחרת מבלי שמערכת החיסון תפרק אותה. גורם נוסף הינו חשיפה לרעלנים בתזונה ובסביבת החיים.

סימפטומים: כאמור, הסימפטומים הינם מגוונים ובהתאם לרקמה הפגועה, עליה 'התיישבה' רקמת רירית הרחם. בין התסמינים האפשריים:

  • אי פריון, דיסמנוריאה (כאב בטן בעת או בסמוך למועד הווסת), דיספראוניה (כאב בעת מגע מיני)
  • דימומים בשתן ו/או בצואה בעת הדימום הויסתי
  • נגעים על גבי כלי דם המספקים דם לאיברים חיוניים כגון הכליות ושלפוחית השתן עשויים לפגוע בתפקוד הפיזיולוגי התקין של איברים אלה
  • נדידה של רימת האנדומטריום אל עבר רקמת הריאה עלול לגרום לדימום על גבי רקמת הריאה ובכך להפעיל לחץ על הריאה. סימפטום זה הינו דומה לתמונה הקלינית בעת דימום מרקמת הריאה – המוטוראקס.
  • נדידת רקמת האנדומטריום עם עבר המח עשוי להתבטא בפירקוסים והתקפים אפילפטיים במועד הווסת

מרכזי טיפול ומידע: בארץ ישנם מספר מרכזים ייחודיים לטיפול האנדומטריוזיס, מרכז מצוין שכזה מצוי במסגרת בי"ח כרמל בחיפה בראשותו של דר' קאופמן. מרכז נוסף ישנו בבי"ח הדסה, מאיר ובתל השומר. עמותת אנד"י מללוה נשים בתהליך ההתמודדות עם הבעיה ופעילותיו עושות עבודה מבורכת של תמיכה ומתן מידע.

בראיה סינית: הכבד, כאחראי על ניהול משק הדם בגוף, הינו הגורם העיקרי המעורב בבעיה. בנוסף לתפקידו בשליטה על כמות הדם המוזרמת אל ומהאיברים, וביניהם הרחם, הכבד אחראי גם על כיוון הזרימה. כאשר ישנה הפרעה בזרימת האנרגיה לאיבר הכבד, תיפקדו נפגע והסדר לו הוא אחראי יוצא מאיזון. למרות מעורבותו הברורה של הכבד בתהליך, אין הוא האיבר היחידי אליו צריך להתייחס בעת הטיפול ברפואה סינית.הכליות מעורבות באיזון משק הנוזלים בגוף וכן משמשות כבסיס לאיתנות המערכת החיסונית. פגיעה באיכות האנרגטית של הכליות תגרור אחריה חולשה של המערכת החיסונית וכן פגיעה ב'אלמנט האדמה' הכול כך חשוב לתפקוד נכון של מערכת הרבייה הנשית. אנדומטריוזס הינו שילוב של תנועה לא נכונה של רקמה ואנרגיה המשולבים בחולשה אשר גורמת לתקיעות והצטברות של דם וחלקי רקמה במקומות לא מתאימים. תפקידו של המטפל לזהות את שורש חוסר האיזון ו'להתניע' תהליך של ריפוי עצמי, כטיפול יחיד או במשולב עם תרופות שמטרתם למנוע או לפחות להקל על הסימפטומים.

דרכי טיפול: הטיפול האינטגרטיבי (טיפול המשלב רפואה קונבנציונלית עם רפואה משלימה), עושה שימוש בשיטות האבחון המתקדמות שיש לרפואה להציע ובמצבים החמורים יותר מתבצעת פרוצדורה לפרוסקופית (ניתוח זעיר פולשני) להסרת הנגעים. מרכז אינטגרטיבי טוב, ישאף למצות את כל הכלים העומדים לרשות הרפואה הסינית על מנת להמנע מפרוצדורה זו שהיא בעלת תופעות לוואי פוטנציאליות. הטיפול הסיני עושה פלאים בכל הקשור להפגת הכאבים ומאפשר לנשים אלה, אשר בחלק מהמקרים אינן מסוגלות לקיים שגרת חיים נורמלית, לחזור לעבודה, לחזור לפעילות גופנית ולחזור לתזונה תקינה תחת הנחייות המטפל ומגבלות התפריט המתאים לבעיה זו.

בעייני, שם המשחק הינו החיבור לגוף אינטגרטיבי ליברלי ופתוח, נטול אגו ודעות קדומות ומכאן המלצתי על המרכז בחיפה והעומד בראשו.

הטיפול הסיני יעיל מאוד בהפחתת הדלקתיות ובחיזוק יעילות מערכת החיסון (חיזוק הסלקטיביות של מערכת החיסון בזיהוי רקמה חריגה) ובהפחתת הכאב עד כדי העלמת הסימפטומים במקרים הקלים עד בינוניים.

החוזק של הטיפול המשולב הינו בפיקוח הרפואי המלווה והבקרה הרפואית על מצב האישה המטופלת. ישנם מצבים בהם נדרש תיזמון מדויק לשלבים טיפוליים מסוימים והסינרגיה בין המטפל והרופא המלווה חשובה להצלחת הטיפול.

מלאי את טופס ההתקשרות ואצור איתך קשר בהקדם

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן