תזונה ל'חסר דם'

2322
נושא הדם כרוך בכל ההוויה הנשית, פיזיולוגית ואנרגטית. רבות מהבעיות הסימפטומים מהם סובלת האישה נוגעים בצורה ישירה או עקיפה במה שמכונה על ידי הרפואה הסינית כ'חסר דם'.
אישה אשר אובחנה על ידי מטפל כנוטה ל'חסר דם' לא בהכרח תתאפיין במדדים של אנמיה או ערכים נמוכים של בדיקות דם שונות, אלא תתאפיין בסימנים וסימפטומים של חוסר הזנה של רקמות חיוניות ושל חוסר סדירות תהליכים פיזיולוגיים נשיים.

הפגיעה ברמת הדם יכולה להתבטא באחד או יותר מסימפטומים הבאים:
• אי קיום מחזור חודשי תקין
• ווסת שאינה תקינה באורכה ו/או בעלת תופעות לוואי משמעותיות
• פגיעה בפוריות
• יובש ברקמות ריריות, בעור, בציפורניים
• נשירת שיער משמעותית
• קשיי שינה
• עצבנות, ירידה במצב הרוח ואפילו דיכאונות
• עייפות ואי סדירות הורמונאלית
• כאב!!! כל סוגי הכאב הממוקד, כמו מיגרנות, אנדומטריוזיס ועוד תופעות כאב אחרות

ישנן סיבות רבות להיווצרות מצב של 'חסר דם' כפי שמכונה ע"י הרפואה הסינית. החל מנטייה תורשתית, דרך אורח חיים בלתי מוקפד וכלה בהחמרה של בעיות פשוטות יותר אשר מובילות להידללות של משאבים ותמציות הגוף. מעל לכל הסיבות הללו שהזכרתי, עומד נושא התזונה.

נושא התזונה, איכותו ומאפייניו, הינו החשוב והמשמעותי ביותר בכל הקשור להתפתחות מצב חסר דם.
מצב זה הנו בר-תיקון. אמנם נדרש זמן מה לאושש את 'המערכת' על מנת שתשוב לתהליך תקין של מיצוי נכון של חומר ואנרגיה מהמזון ותבנה מאגרים מחדש לצורך תפקוד נכון של מערכות הגוף, אולם דבר זה בהחלט אפשרי.
נושא זה מתקשר לפוסט קודם בדבר טיפוסים שונים וסוגי המזון המתאימים להן. אני ממליץ לקרוא אותו ולהבין את ההקשר והנטייה העודפת של נשים אשר מתאפיינות בחום ויובש לפתח מצב של 'חסר דם'. בדקו על עצמכן…
המזונות הבאים משתייכים למזונות המעשירים את הדם ואשר מטיבים עם אישה אשר אובחנה עם חסר דם. יחד עם זאת, כדאי לוודא שהמרכיבים הספציפיים אינם מתנגשים או סותרים בעיה קיימת אחרת.

קונג'י, דייסת אורז אשר בושל על אש נמוכה מאוד ולאורך זמן רב עד לפירוקו. רצוי להוסיף תמרים ואגוזים.
דגנים, דוחן | חיטה | כוסמין | שעורה | שיבולת שועל | אורז בר שחור | אמרנט | קינואה
קטניות, שעועית שחורה | שעועית לבנה | סויה | טופו | טמפה | עדשים, בפרט שחורים | מאש | לימה | לוביה
אצות ים, Hijike | Wakame | Kumbo | Nuri
מוצרי כוורת, פולן | פרופוליס | דבש מלכות
זרעים, זרעי פשתן | זרעי צ'יאה | שומשום שחור, לבן | חמאת שומשום וטחינה גולמית
אגוזים, שקדים | אגוזי מלך | אגוזי ברזיל, עד 3 ביום
פירות וירקות, רימונים | סלק | עלים ירוקים

נא הקפידי לשלב מרכיבים אלה בתפריט היומי, לצד פורמולת צמחי מרפא מותאמת ואורח חיים מתון, ובכך תשמרי מצב של 'שפע' דם, זרימה נכונה והטבה בסימפטומים הקשורים לחסר הדם.

אשמח לענות לשאלות פרטניות.

מלאי את טופס ההתקשרות ואצור איתך קשר בהקדם

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן